de Liefde bestaat

 
 
De Liefde bestaat.
Hoezeer ook dit woord is verminkt.
Er is een Liefde die nimmer vergaat.
Een Lied dat door heel de Schepping weerklinkt.
 
Deze Liefde is met ons.
Deze Liefde is in ons.
Deze Liefde is om ons.
 
Maar we kunnen het niet pakken.
We kunnen het niet bevatten.
In eindeloos mededogen gaat het met ons mee.
Probeert het ons wakker te roepen,
op deze woeste levenszee.
 
Maar we willen niet horen.
We willen onze eigen weg gaan.
We weten niet dat we zijn verloren.
Dat we de verbinding hebben verloren,
met het ware Bestaan.
 
De Liefde die is.
De Liefde die met ons is.
In alles is.
 
In onze eigenzinnigheid.
In onze eigenwilligheid.
Blijven we gevangen in de tijd.
Het is de illusie die ons leidt, verleid.
 
De Liefde is.
De Liefde is in ons.
En de Liefde roept tot ons, neem afscheid.
 
Alle dromen die we najagen.
Alles wat ons vooruit doet snellen.
De vele verleidingen die ons steeds weer belagen.
De angst die ons in vele gedaanten blijft kwellen.
 
En de Liefde roept, keer om.
Keer om.
Wordt wakker uit dit droombestaan.
Het leven dat we nu leiden is een tijdbom.
Vroeg of laat zullen we met lege handen staan.
 
Ja, de Liefde bestaat.
En je zult gedragen worden.
Je zult beschermd worden.
Als je met Haar mee gaat.
Als je alle illusie achterlaat.
Als je de Waarheid die Zij spreekt verstaat.
Als je de durf hebt, Haar pad te gaan.
Als je de durf hebt om alleen te staan.
 
De Weg terug naar Huis.
De Liefde leidt je vanuit het hart.
In jouw hart ligt de Schat.
De Schat die alle verwarring ontwart.
De Weg die alles leeg maakt.
Alles wat werkelijk is, openbaard.
Maar alle schijnbouwsels veegt Ze van de kaart.
 
Ja de Liefde bestaat.
Maar Het kan nog niet spreken,
als voorgaande je onberoerd laat.

Kagib

Reacties

DianaD zei…
Kagib ik zie dat je geen zoekfunctie hebt binnen je blog. Heb je een link naar één van je teksten over het hebben van verwachtingen en hoe daarmee om te gaan, ik weet zeker dat jij het goed kan uitleggen.

Je teksten zijn teksten naar mijn hart. Zonder overdrijving.
DianaD zei…
Ik zie dat je geen zoekfunctie binnen je blog hebt. Kun je mij een link geven naar één van je teksten die schrijft over verwachtingen. En hoe daarmee om te gaan. De teleurstelling als het toch weer niet zo is als jij had gedacht.

Ik weet zeker dat je wel een tekst hebt die daarover gaat. Ik mag graag je teksten lezen.
Pascal zei…
Prachtig als je zo opbouwend schrijft!
je woorden zijn zo juist gekozen.
bedankt om te delen!!

http://kinderenvanhetlicht.blogspot.be/2013/02/de-liefde-bestaat.html

neem eens een kijkje op deviantart.com daar vind je prachtige foto's die je kan gebruiken.

en hier vind je mijn zelf geschreven teksten: http://kinderenvanhetlicht.blogspot.be/search/label/Pascal%20Delay

groeten van het licht!
Kagib zei…
Heb nu niet veel tijd meer lieve Diana maar ga zeker kijken of ik n tekst over verwachtingen kan vinden, dank voor je fijne stimulerende reactie. :)))

liefs Kagib
Kagib zei…
Heb me al geabboneerd lieve Pascal op je blog, dus blijf nu helemaal op de hoogte.
En Deviantart had me tijd geleden ook al iemand aangereikt, staat bij mijn favourieten, maar vind steeds geen tijd om verder te kijken, heb wel al aantal afbeeldingen gevonden. xxx

lieve warme groet Kagib
Kagib zei…
Moet vandaag weer heel de dag weg lieve Diana, maar kom zeker terug op je verzoek. :)))

Populaire posts van deze blog

de golf en de oceaan

NIETS ZIJN

KARMA NEMESIS